Getting to know
Justin van Reen

28 September 2020
#Louwman Exclusive #Maserati #Sales Advisor #Team

Justin van Reen wilde als kind monteur worden, maar toch op een andere plek terecht in de autobranche. Inmiddels is hij een man met een missie; alle kneepjes van het autovak leren en ooit voor zichzelf beginnen. Hij timmert bij Louwman Exclusive hard aan de weg als sales advisor Maserati.

Wat is er gebeurd met je jongensdroom om monteur te worden?
Daar is niks van terecht gekomen. Ik wilde altijd naar het vmbo om te leren voor automonteur. Maar onverwacht kreeg ik havo-advies. Dat advies heb ik gevolgd, waardoor ik daarna koos voor een bredere studierichting, namelijk Commerciële Economie. Daarbij heb ik mijn stages en minor wel specifiek gericht op de autowereld.

Geen spijt dat je nooit monteur geworden bent?
Ik heb weinig technisch inzicht, dus achteraf is het maar goed dat ik geen monteur ben geworden. Mijn doel is om alle facetten van het autobedrijf goed te leren kennen, zodat ik ooit voor mezelf kan beginnen. De Louwman Group is groot, dus ik heb hier de mogelijkheid om veel te leren. Ik ben begonnen als stagiaire op de marketingafdeling, heb de sales administratie gedaan en ben nu verantwoordelijk voor de verkoop van Maserati.

Klanten die een Maserati kopen, doen dat bewust. Ze durven zich te onderscheiden en vinden dat ook leuk. Het zijn vaak ondernemers met passie voor mooie kleding, lekker eten en Maserati past daar goed bij.

Justin van Reen, Sales Advisor

Wat maakt Maserati voor jou zo bijzonder?
Tijdens mijn stage deed ik al onderzoek naar Maserati. Toen ontdekte ik de charme van het merk en dat Maserati mij het meeste aanspreekt van alle mooie merken en auto’s die we in onze showroom hebben staan. Italianen hebben oog voor detail. Het is niet alleen ontworpen voor functionaliteit, maar ook voor de schoonheid en spanning. Een Duits merk blinkt uit in entertainment, Maserati doet dat in beleving. Klanten die een Maserati kopen, doen dat bewust. Ze durven zich te onderscheiden en vinden dat ook leuk. Het zijn vaak ondernemers met passie voor mooie kleding, lekker eten en Maserati past daar goed bij.
Een klant van mij verwoordde het zo: “Heb je liever een mooie vrouw die vergeet te koken, of een vrouw die iedere dag kookt maar niet zo spannend is”. Daarmee doelde hij op Maserati. Als je instapt dan krijg vanzelf een glimlach, die auto’s zijn gewoon gaaf.

Je vertelde dat je ooit een eigen autobedrijf wil beginnen. Komt die droom al in zicht?
De droom om voor mezelf te beginnen bestaat nog steeds, maar ik ben nog jong en wil me blijven ontwikkelen. Mijn collega Alexander maakt vaak de metafoor met voetbal. In het begin mocht ik invallen bij de salesafdeling en nu speel ik in de basis voor Maserati. Ik speel samen met de Messi en Ronaldo van dit vakgebied en voel mezelf nog meer een Frenkie de Jong die net komt kijken. Nog genoeg uitdaging dus!

Justin van Reen

Justin van Reen

Brand Manager

+31 (0)6 25 58 31 50

j.vanreen@louwmanexclusive.nl