Getting to know
Judith van Pietersom

23 May 2020
#Louwman Exclusive #Online Marketing #Team

Als Online Marketeer is Judith van Pietersom verantwoordelijk voor alle online communicatie van Louwman Exclusive. In 2019 werd een nieuwe website gelanceerd en direct bekroond met een Online Dealer Award: de publieksprijs in de categorie ‘beste website’.

Had je voordat je bij Louwman Exclusive ging weken ook affiniteit met de auto’s waar je nu mee werkt?

Het was voor mij niet zo’n ‘jongensdroom’, maar ik heb wel altijd iets met auto’s gehad. Vroeger deed ik in de auto al een wedstrijdje wie het eerst het merk kon raden van tegemoetkomende auto’s. Ondanks dat ik de merk- en modelnamen snel wist, ben ik geen autofreak. Je moet me ook niets vragen over de techniek, alhoewel ik daar nu ook al meer over heb geleerd. Ik vind het mooi om te zien en kan er echt van genieten om steeds meer te leren. De affiniteit is alleen maar gegroeid sinds ik hier werk. En ook mijn marketinghart wordt blij van de auto’s in de showroom. Je kunt er heel veel mee online. Het is een ‘sexy’ product.

Heb je een voorkeur voor een merk of type auto?

Ik vind zelf dat ik op een ‘vrouwenmanier’ naar een auto kijk. Zelf vind ik de contouren van de Maserati sierlijk en mooi.  Dat merk heb ik in mijn hart gesloten. Een McLaren ziet er stoer en mannelijk uit, maar tegelijkertijd ook beheerst. Qua rijervaring steekt de McLaren er wel bovenuit. Ik heb tijdens een marketingbijeenkomst op Silverstone in een McLaren mogen rijden en dan realiseer je je dat je echt in een supersportwagen zit. Hij reageert heel direct, je hebt veel gevoel in het stuur. Op de openbare weg was het wel even wennen hoe mensen reageren op de auto. Ze gaan vanzelf opzij als ze je zien aankomen of blijven stiekem achter je rijden omdat ze het zo’n mooie auto vinden.

Heb je een voorkeur voor een merk of type auto?

Ik vind zelf dat ik op een ‘vrouwenmanier’ naar een auto kijk. Zelf vind ik de contouren van de Maserati sierlijk en mooi.  Dat merk heb ik in mijn hart gesloten. Een McLaren ziet er stoer en mannelijk uit, maar tegelijkertijd ook beheerst. Qua rijervaring steekt de McLaren er wel bovenuit. Ik heb tijdens een marketingbijeenkomst op Silverstone in een McLaren mogen rijden en dan realiseer je je dat je echt in een supersportwagen zit. Hij reageert heel direct, je hebt veel gevoel in het stuur. Op de openbare weg was het wel even wennen hoe mensen reageren op de auto. Ze gaan vanzelf opzij als ze je zien aankomen of blijven stiekem achter je rijden omdat ze het zo’n mooie auto vinden.

 

Mijn marketinghart wordt blij van de auto’s in de showroom. Je kunt er heel veel mee online. Het is een ‘sexy’ product.

Judith van Pietersom, Online Marketing

De Online Dealer Award was een publieksprijs. Een mooie waardering voor jullie online platform.

Dat mensen de website zo waarderen is een prachtig compliment. Toen ik hier kwam werken lag het idee voor een nieuwe website al klaar. Het was voor mij het eerste project dat ik heb opgepakt. Ik ben er trots op dat we de website echt een stap verder hebben gebracht. Met onze website zetten we niet alleen in op verkoop, maar presenteren we ook het verhaal achter de auto’s en het bedrijf. Een website is vaak slechts een visitekaartje, maar wij willen mensen meer over Louwman Exclusive en haar merken vertellen. We zijn dan ook continue bezig met de doorontwikkeling van onze website. We hebben merken met een hele lang historie en dat verdient aandacht. Maserati komt voort uit de racerij, Morgan bestaat al 100 jaar. Mensen kopen niet puur een auto, de geschiedenis van het merk is een onderdeel van de auto.

Louwman Exclusive is ook goed vertegenwoordigd op social media. Is dat een nog belangrijker medium dan de website?

Mijn collega Alexander heeft social media de laatste jaren echt geactiveerd en dat heeft zelfs twee Online Dealer Awards opgeleverd. Ik zie ook het belang van de samenhang tussen de verschillende kanalen. Louwman Exclusive is een persoonlijk bedrijf en we hebben aansprekende merken, dus er is een brede doelgroep dit zich interesseert voor wat wij doen. We hebben online een behoorlijke ‘fanbase’. Niet alleen klanten, maar ook autoliefhebbers. ‘Fans’ van een specifiek merk als Morgan of McLaren. De eerste stappen om informatie nog relevanter en interessanter te maken hebben we al gezet. En ik verwacht dat de betrokkenheid van onze volgers alleen maar groter zal worden. Ik kijk uiteraard naar hoe andere merken dat doen, ook buiten de automotive branche. Ik vind de aanpak van Armin van Buuren bijvoorbeeld heel interessant. Hij heeft naast zijn muziek echt een online community opgebouwd door de dingen die hij online doet. Ik streef ernaar dat autoliefhebbers zich bij Louwman Exclusive online net zo thuis voelen als zijn fanbase dat bij hem doet.

Je communiceert veel online. Heb je ook direct contact met klanten?

Mijn collega Julie is verantwoordelijk voor de evenementen, maar bij grote evenementen werk ik uiteraard mee. Het is prettig om mensen ook face-to-face te spreken op een evenement. Je hoort wat ze vinden van de website, wat ze voorbij hebben zien komen op social media. Voor mij is het ook een manier om de klant nog beter te leren kennen. Het is bijvoorbeeld leuk om te zien hoe hecht de Morgan- of McLaren-eigenaren met elkaar zijn. Het zijn leuke evenementen en het voelt vaak niet als werk. Dan heb je een heerlijke baan toch?!